Jak změnil COVID-19 online retailové prostředí a jaké technické dovednosti jsou nyní nejžádanější?
Oblíbenost online nákupů rostla již před pandemií COVID-19, nicméně neočekávané události roku 2020 tento trend akcelerovaly ještě více.
Mnoho firem reagovalo na krizi rychlou analýzou svých aktivit v oblasti digitální transformace a došlo k prudkému nárůstu počtu podniků, které přeorientovaly své primární zaměření na online kanály.
Dle statistik vedl lockdown ke zdvojnásobení nebo dokonce ztrojnásobení online obchodů v některých zemích. To, co již předtím bylo rychle rostoucím odvětvím, bylo dále podpořeno mimořádnými okolnostmi pandemie.
Proč by se měli odborníci na technologie rozhodnout pracovat v e-commerce?
E-commerce funguje na základě toho, jakým způsobem technologie dokáží předvídat a následně uspokojovat požadavky spotřebitelů. Trvalý exponenciální růst odvětví v průběhu uplynulých let je nepopiratelný, díky tomu je e-commerce bezpečnější volbou pro ty, kteří se obávají, jak makroekonomická nejistota ovlivní trh pracovních míst.
Běžní maloobchodníci se samozřejmě stále častěji snaží zvýšit množství svých prodejních kanálů a možností s cílem transformovat své kamenné obchody do online prodejen a služeb. To lze vidět i na nárůstu výdajů v online maloobchodních prodejnách po celém světě za poslední tři roky, které vzrostly z 2,3 bilionu USD v roce 2017 na 3,5 bilionů USD v roce 2019, přičemž online maloobchod nyní představuje o 3,7% více z celkového maloobchodního prodeje za toto období. Jedná se o mezinárodní trend, který se v roce 2020 zrychlil s ohledem na zavírání obchodů.
Jaké jsou nejžádanější dovednosti v E-commerce?
V současné době je žádaná široká škála technických dovedností, jako například vývoj softwaru, UX design, Front end vývoj či Full stack vývoj, Mnoho společností také hledá projektové a produktové manažery, business a produktové analytiky, jelikož se neustále zvyšuje potřeba kombinace technického porozumění a měkkých dovedností, jako je řešení problémů a kritické myšlení.
Skutečnost, že na mnoha webových stránkách stále není možné objednat zboží nebo zpracovat platby, představuje významnou příležitost pro růst velkého počtu maloobchodníků. Mohou tak tuto šanci využít a zvýšit své příjmy. To poskytuje zase příležitosti těm, kteří mají specifické dovednosti, jelikož podniky se snaží přesunout do online pomocí tradičních e-commerce řešení, jako je Magento, nebo „Software as a Service“ (SAAS) nabídek, například BigCommerce nebo Shopify. Všechny tyto aktivity budou vyžadovat odborníky na pomoc s integrací a podporu architektury na straně zákazníka.
Jak mohou společnosti přilákat ty nejlepší odborníky?
Příběh a kultura organizace je pro odborníky v technologiích důležitá, zejména pro ty nejžádanější, kteří mohou dostávat řadu pracovních nabídek. Uchazeči chtějí vědět, že organizace, o jejíž nabídce uvažují, jim umožní se rozvíjet a uspět.
Aktuální tempo růstu e-commerce nevykazuje žádné známky toho, že by mohlo v blízké době zpomalit. Množství pracovních nabídek z tohoto sektoru dělá toto odvětví pro technologické talenty velmi atraktivním. Zaměstnavatelé by proto měli využít této jedinečné příležitosti, propagovat svou firemní kulturu tou nejefektivnější cestou, aby si své talenty přilákali.
Role, kterou technologičtí odborníci ve firmách mají, se vyvíjejí více než kdykoli předtím. Téměř všechna pracovní místa, která se dnes v tomto sektoru nabízejí, zahrnují velké množství interakcí - a to jak interně v rámci organizace, tak externě se zákazníky.
Dnešní technologický svět vyžaduje lidi, kteří dokážou skloubit technické dovednosti s kreativitou a inovacemi. Jako oblast, jejíž význam neustále roste, e-commerce může nabídnout špičkovým technologickým odborníkům velké množství příležitostí. Zaměstnavatelé by proto měli této situace využít a zajistit si pro své potřeby takové profesionály, kteří mohou být pro společnost skutečnou přidanou hodnotou.
Chcete-li získat další informace a rady nebo zjistit, jak můžeme podpořit vaši kariéru nebo vaši společnost v nové éře práce, kontaktujte nás.