Začátky v novém zaměstnání
Ať už jste absolvent, manažer nebo generální ředitel, začátek v nové práce je stresující pro každého. Váš nový zaměstnavatel Vám ale dal práci, je tedy přesvědčen o tom, že jste pro společnost a tým tou nejlepší volbou. Jak si tedy usnadnit přechod do nového zaměstnání co nejvíce?
Buďte před nástupem ve spojení s firmou
Přijďte včas a dobře se prezentujte
Pamatujte si jména lidí
Zapojte se do týmu
Zkuste být proaktivní. Je to skvělý způsob, jak poznat své nové kolegy a dokázat jim, že jste týmový hráč. Zajímejte se nejen o ně, ale také o okolí, kde pracujete. Zeptejte se, kam chodí na oběd, nebo kde je dobrá kavárna. Můžete na jídlo a kávu zajít společně s nimi. Pokud máte možnost, zúčastněte se firemních akcí nebo si s kolegy dopřejte po práci drink. Utužíte tak vztahy a dozvíte se více zákulisních informací o tom, jak to v týmu funguje.
Budujte vztahy
Během prvních pár dní v práci zjistíte, s kterými kolegy budete v budoucnu úzce spolupracovat. Vynaložte proto dostatečné úsilí a dobře své kolegy poznejte. Budování individuálních pout Vám může pomoci v překonávání budoucích pracovních překážek. Navíc se z pouhých kolegů mohou časem stát přátelé na celý život. Proto se snažte být otevření a mít pozitivní přístup. Komunikace je pak daleko snazší pro obě strany.
Není však na škodu budovat si pevné vztahy se všemi lidmi, kteří Vám pomohou dobře vykonávat Vaši práci. Nemusí to být jen lidé ve Vašem týmu, ale může se jednat o různé zaměstnance, od asistentky ředitele po obchodního manažera.
Ptejte se svého šéfa na ty správné otázky
Poslouchejte, poslouchejte, poslouchejte
Soustřeďte se na to, co je důležité
Nesnažte se změnit svět během prvního dne
Zatloukat? Raději ne.
Pokud se Vám něco nepovede, nesnažte se to vyřešit sami, přinejmenším ne ve Vašich prvních pracovních dnech. Buďte otevření a o problému komunikujte, často se z něj můžete poučit do budoucna. Pro vaše kolegy je to také signál, že dokážete případné problémy řešit na rovinu a s klidem.
Zavolejte svému konzultantovi a sdělte mu své dojmy
Máte pochybnosti?
Nezapomeňte, že na rozmyšlenou máte většinou zkušební dobu, která trvá nejčastěji tři měsíce. Je to důležité období nejen pro Vašeho zaměstnavatele, ale také pro Vás, abyste si ujasnili, zdali je pro Vás práce vyhovující. Mějte však na paměti, Váš zaměstnavatel si tyto otázky ujasňuje také.
Hodně štěstí!
Jana Šromová
HR Manager, Hays Czech Republic
Profil autora na LinkedIn